onsdag 9 juli 2008

2 år av saknad

Idag är det 2 år sedan min älskade Farfar Rolf tog på sig de finaste vita vingarna och flög till den vackraste platsen högt ovan molnen! Nu är han en ängel som ständig ser ned på Oss och vakar över Oss varje steg vi tar!!

Att lille Sigge bär namnet Rolf i andranamn påminner mig varje dag om honom. Den underbara person han var. Hur mycket glädje och kärlek han gett mig!! Hans sätt att bry sig om var något alldeles speciellt! Något jag själv önskar jag hade, något jag strävar efter i mitt eget liv...

Min farfar finns närmast mitt hjärta i allt jag gör! Eftersom han var sjuk under en längre tid hade jag en stark önskan om att han skulle finnas hos Oss den dagen jag fick barn. Att mina barn skulle få träffa honom. Nu blev det inte så, men på något sätt så vet jag att han ändå finns här hos Oss. Att han ser oss och att han nu sett vilken liten busunge jag fått! =) Och jag hoppas han är stolt över att Sigge bär hans namn!

Farfar, du är oerhört saknad!!
Du finns i mina tankar och i mitt hjärta...

Idag borde vi lösa ett par korsord, ta oss en riktigt god whiskey och varför inte göra en kullerbytta på stranden ner i vattnet!! Allt i sann "Roffe-Anda"!!
För att han betydde så mycket för så många!

Kärlek!!

1 kommentar:

  1. Tack för de vackra orden du skrev om Rolf.Du förstår väl att jag sitter framför datorn och grinar nu när du skriver så fint.Det har varit 2 tunga år men jag får glädja mig åt att jag har så många fina barn barnbarn och barnbarnsbarn att leva för. Många kramar från Farmor.

    SvaraRadera