torsdag 17 juli 2008

3 miljoner

Igår morse vann en gubbe på tv4 nyhetsmorgon 3 miljoner! Han var 74 år. Känns det inte lite som att alla storvinster i Triss hamnar hos just, pensionärer. Jag har ju ingen utförlig studie över detta, men tycker det händer sjukt ofta!!
Köper pensionärer fler Trisslotter eller vad? Eller har de bara mer tur. Är det kanske deras tur nu. Är det egentligen bara är ödet...
Eller är det så att man måste leva nästan hela sitt liv och köpa galet mycket Trisslotter innan det ens är nära att man vinner.

Kanske det inte är någon idé egentligen, att köpa Triss alltså. Innan jag typ fyllt 65!

3 miljoner. Vad skulle man göra då? Betala av lån. Det är tråkigt med lån. Så livet skulle nog bli roligare om man kunde gå till banken och säga "här har ni pengarna", jag vill inte ha mina lån längre.. Din personliga bankman skulle tro du fått solsting! Personliga bankman... Låter lite flashigt, men är det egentligen en personlig bankman eftersom bankmannen eller kvinnan är "personlig" med väldigt många, på samma gång!


Och såklart ska jag åka till en vit strand och dricka exotisk juice i snygga glas och få lite schysst bränna!! När jag fyllt 74 och vunnit på Triss...

1 kommentar:

  1. hej jag tog fasta på det där med pensionärer och tur med lotteri jag som är pensionär och spelar på nästan allting inte vinner jag någonting så du kan vinna fast du är ung.Att du inte sover på nätterna tror jag beror på att du sover på dagen när Sigge sover eller hur då hinner du inte bli trött till kvällen.kramar till er alla från biggan.

    SvaraRadera