lördag 19 juli 2008

Semester väcker känslor

Igår trängdes jag i en låång kö på Mc Donalds i Mora. Som för övrigt är utsett till Sveriges sämsta Mc Donalds, av Fredrik alltså. Han är en god kännare av vad som tar alldeles för lång tid. Vill ni uppleva pinsamma situationer, då kan ni få låna honom och gå till en Mc Donalds restaurang!
Men igår var jag ensam i kön, tack och lov. Jag brydde mig inte så mkt om att det gick segt. För jag hade fullt upp med att observera. Jag märkte rätt snart att de olika köerna hade fler par än vanligt.
Och till min förvåning, eller kanske glädje så stod par hand i hand i kön. De tittade ömt på varandra, små pussades så där gulligt! I alla åldrar. Gamla som unga. Det var kärlek överallt!
Och där stod jag, som oxå gärna hade småpussats lite, om jag hade semester och äntligen ledig tid tillsammans med min käresta. Så kände nog de andra alltså...

Det visar sig alltså att semestertider är lite utav kärlekens tid, enligt min korta studie i en lite småsvettig Mc Donalds kö.
Men hallå!!! MC DONALDS... Småpussas i kön i väntan på en halvslemmig burgare! Packa en picnickkorg, åk ut till en park och mys på RIKTIGT!!!
Sommarsverige är fullt utav pärlor och omgivningar som får de mest gråa att bli pluttinuttigt!!Hångla på en brygga, kramas när ni kikar på kossor i nån hage, åk till en gläntan i en tjusig skog och ha ***...

Men snälla, skippa att låta kön till Mc Donalds bli stället där ni tar fram romantiken i sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar