torsdag 17 juli 2008

Mail och SMS

Jag är ruskigt trött på att SMS och mail används utan vidare eftertanke...
Att skicka ett SMS, lätt som en plätt, visst skitpraktiskt ibland. Men finns den ingen gräns?
För visst finns det sjukt många gånger då man vinner så mycket mer på att just prata med personen man vill något! Man kan skydda sig bakom ett mail, skriva sånt man kanske inte vågar säga när man tittar på någon, men vad ska det vara bra för?
Att kunna såra lite extra, vara lite extra förbannad! Eller anklaga istället för att be om en förklaring..

Jag har senaste tiden varit med om båda. SMS och mail som bara upprör och sårar. Som gjort mig riktigt ledsen... Som blir så hårda och opersonliga! Jag fungerar som så att jag oftast inte bryr mig om att svara. Varför svara via sms eller mail när jag verkligen hatar det sättet att kommunicera. Speciellt när det gäller saker som är betydelsefulla!

Ett samtal hade förhindrat de flesta missförstånd, så enkelt!
Något litet blir skitstort och det helt i onödan! Min telefon är på dygnet runt och trots att det kan bli jobbiga samtal så är det så grymt mkt bättre än mail och sms.
Direkt kommunikation. Enkelt!

Är det feghet som gör att man skyddar sig bakom skriven text istället för att säga det man egentligen tycker! Jag skriver nu, skyddar mig? Kanske.
Jag är ledsen över att alla inte kan vara ärliga och det direkt till mig. Det gör ont att se vänner försvinna. Men just nu kan jag inte göra mer. Jag kan ta emot en smäll. Det får vi alla göra ibland. Hör till livet! Men utan chans att förklara & förvara sig, inte det spel jag vill spela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar