torsdag 17 juli 2008

Dags att börja växa igen

Vem bryr sig egentligen om att det luktar gott om bullar och att jag ska plocka hjortron?? Att jag oljar in altanen och dukar med fina servietter... Jag är ju som en gammal kärring! Nog för att jag fyller 25 inom en månad, men så illa borde det inte vara!!
Vad är det man generellt vill ha egentligen. Jag menar från alla människor. Ärlighet, är nog mitt svar. Ärlighet, något vi svenskar nog är kassa på!
Vi säger alltid "bra, tack" om alla frågor som ställs till oss. Vi pratar gärna inte om hur vi mår, om sånt som är jobbigt, om problem eller om framgång. Varför glädjas åt någon annan, när du själv inte lyckats lika bra...? Varför beter vi oss så...

Jag har gått vilse!

Långt bort i en snårig gammal skog, och tappat mig själv på vägen. Är trött på att irra runt och vill plocka ihop bitarna igen nu!
Jag tänker vara ärlig! Jag tänker inte ditta och datt och lullilull...
Att använda bloggen till att öppna alla knarriga dörrar, att tycka, att glädjas, att känna och att beundra är ju vad jag vill!
Jag ska hädanefter bara vara ärlig. Försöka vara mig själv, bara! Jag är inte perfekt. Men varför ska man vara det!? Jag kan vara arg, ledsen, glad, nedstämd, framgångsrik etc.
Det kan vi ju alla! Men varför är det så svårt ibland att vara ärliga i allt vi gör, ärliga mot framför allt oss själva!

Jag kanske är en fegis. Som är rädd för att andra ska tycka... Men tycka vaddå? Att jag är ointressant, ful, inte framgångsrik nog etc.
Jag borde leva för mitt eget inre, inte någon beskådare. Det ska jag göra, för mitt eget inre, mitt eget välbefinnande!! Det borde vi bestämma att vi ALLA ska göra!

Jag har legat vaken till närmare 3 på natten fyra kvällar i rad nu. Och tänkt och tänkt... Jag tänker på livet, på framtiden, på nuet. På framgång, hälsa, famij. Jag har svårt att somna för att jag tänker så mycket. Därför tänker jag börja ta tag i saker nu, istället för att tänka så mycket, man blir så trött av det. Lixom utmattad!
Idag är mission 1 avklarat. Jag har nog tänkt klart för ikväll!
Tack kära läsare för att jag kan använda bloggen till att växa som människa! Tack!

2 kommentarer:

  1. Ida darling, du är världens coolaste brud! Sluta aldrig vara dig själv! Love you. Puss och kram från Umeå

    SvaraRadera
  2. Mitt hjärta...Hela Du är underbar. Jag är för dålig på att formulera med skrivna ord hur mycket Du betyder för så många, och inte minst för MIG, så därför ska jag inte försöka..;-) Jag hoppas ändå att Du vet och känner det inombords. Men för att vara på den säkra sidan tänker jag göra ett nytt försök att ringa Dig imorgon och tala om det :-)
    Jag älskar Dig!
    //Din F.T. for ever

    SvaraRadera