torsdag 3 juli 2008

Fiske

Igår kväll bar det iväg, hela familjen tog sig ut på fisketävling... Var jättekul! Jag som aldrig brytt mig tidigare, tyckte det nu var skitäckligt att sätta mask på kroken!! Var ett tag sen man metade tror jag visst...
Storfiskarn!
'
Men det blev en hel del fiskar i varierande storlek och art! Brax, aborre, löja och gädda!! Brorsan drog upp två gäddor, smakade riktigt gott senare på kvällen... Själv drog jag upp värsta braxen!
7 fiskar var till mig och Ebba sen åkte vi hem för att Sigge var hungrig. Hon stannade självklart tills fisk nr 8 högg på kroken så hon nu kan stoltsera med seger i tävlingen... Inte oväntat!
'

'
Så himla mysigt var det iaf! Lite fika blev det oxå på fisketuren... Borde göras oftare!
Hör snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar