fredag 18 juli 2008

Håller koll


Likt en gammal tant som väntar på att pelagonerna ska blomma så väntar jag på mina hjortron! Är på fjället och spanar nu.. En jättefin kväll! De är många men inte klara än.. Nästa helg är de nog perfekta! Jag har blivit som besatt, jag som inte ens gillar hjortron egentligen.. Eller jo, jag har nog inte gett dem en ärlig chans bara! :)
Men jag bor ju i fjällen nu. Jag borde plocka litervis med blåbär oxå och trampa dem med fötterna och sen koka egen blåbärssoppa! Som värsta urkvinns!!
Idag stannade vi i Evertsberg på väg till Mora och tog vatten i våra medhavda pet-flaskor ur en vattenkälla som ger färskt och rent fjällvatten till allmänheten. Snacka om EKO!! Och gott... Iskallt!
Jag ska berätta om kärlek och Mc Donalds men det får bli imorn. Nu ska jag poppa popcorn!!

1 kommentar:

  1. Det gör inget att du inte gillar hjortron....mamma tar dem så gärna!!!! Puss

    SvaraRadera