torsdag 17 juli 2008

Njutning

Frozen Strawberry Daiquiri
'
Min absoluta favoritdrink!! Åh så sjukt gott... Har haft några grymt sköna kvällar med en iskall favvodrink i handen. Men nu var det lääänge sen!
'
Jag har ett favoritminne från en sommar för 2 år sen. Jag och en vän drack godaste drinkarna... Pratade, skrattade och hade det underbart till sena sena kvällen!! Hon känns långt borta nu! Varför blir det så? En bit fattas i pusslet nu...
'
När man varit gravid en låång tid och sedan blir mamma till en liten dunboll som ammas så hamnar man i en situation där man ju lägger sig själv åt sidan ett tag. Man lever efter den lilles schema både dagtid och nattetid. Till en början märker man det inte, det bara rusar på! Men nu när det snart gått ett halvår, när Prinsen blivit större och fått fasta rutiner är det så mycket lättare. Att få egentid alltså!
Men det har jag ju inte... Nej, för jag är så inkörd på att alltid finnas där, så jag nästan får dåligt samvete om jag tänker på mig själv för en stund...
'
Men för allas vår skull så måste det bli lite ändring.. Herregud. Jag som lovade mig själv att inte bli värsta hönmorsan! Har jag blivit det!? Nej, än finns det hopp!!
'
Första steget gick galant, nu äter inte Sigge på natten längre! Nu duger nappen om han vaknar och är tuttig... Puh, trodde det skulle trilskas natt efter natt. Gick på första försöket. Det var alltså bara jag som oroat mig i onödan. Jag som trott att bara mammas tutte var gott nog. Men där fick jag en liten känga, så var det inte!
Typisk mamma att tro nåt sånt...
'
Så snart kanske jag kan ha en skön kväll med tjejerna igen... Utan att få dåligt samvete! Det skulle boosta självförtroendet! Att få umgås med tjejerna... Dansa! Få ha annat än gympadojjor på fötterna och amnings BH.. För hur gärna man än vill vara en snygg morsa, så är det så en tid!
Fast det pratar vi nog gärna inte om... Bara med andra nyblivna mammor som förstår precis och vet hur det är att känna så.
'
Så en kväll med tjejerna får det bli. Känns som ett barn på julafton. Ska jag? Få det?? Shit!! =)

1 kommentar:

  1. jag vill mer en gärna gå it och stuffa med dig snart igen!!!!...vi bara måååste helt enkelt!!...stor kram Kim

    SvaraRadera