onsdag 1 oktober 2008

Första steget taget

Är lite seg idag...
Jag har bestämt mig för att göra ett riktigt bra försök att få Sigge att sluta äta på natten! Han äter rejält och mycket på kvällen och vaknar tidigt på morgonen och äter välling. Ändå vill han ha flaskan på natten.
Han är inte hungrig, bara sugen på att snutta på goda flaskan. En vana som så klart vi från början lett honom in på... Nedrans!! =)

Men nu försöker vi bryta mönster...
Första natten är gjord!! Trodde det skulle vara värre... Men jag höll ut!
Han vaknade vid 3 och var ledsen och sen mest skitarg på sin mamma fram till klockan 4. Sen somnade han igen! Det gick sen strålande utan välling och flaska...
Antar att det blir några tuffa nätter till innan älskade prinsen accepterat att det inte blir välling på natten längre.

Han har aldrig sovit en hel natt sen han föddes. Jag tycker det börjar bli dags för det nu! Jag skulle vara överlycklig om jag snart kunde få sova en HEEEL natt!! Natten mellan 1-2 februari var den sista! =)

Mest jag som har det jobbigt med tankarna "han kanske är hungrig ändå..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar