måndag 13 oktober 2008

Never ending story

Inte sömn i sikte än... Min älskade Prins mår verkligen inte bra! 40 graders feber som inte vill ge sig! Han sover jätteoroligt, yrar och vaknar så fort jag rör mig 2 mm bort från honom. Har burit och burit idag. Riktigt mammig är han och vill bara sova i mammas famn!

Tycker verkligen inte om när man inte får ner febern! Blir orolig för att han ska få feberkramp, nog för att det inte är särskilt farligt, men otäckt!
Har givit alvedon, duschat svalt, haft kall handduk på huvudet, svalt i sovrummet... Allt!
Inget verkar dock hjälpa just nu!
Nästa gång jag kan ge honom alvedon är tidigast klockan 03.00... Lär få vara uppe tills dess!

Jag är trött men det går bra...! Fredrik kan sova fast Prinsen gnäller och låter. Den egenskapen besitter inte jag. Så nattpassen är alltid mina, då jag ändå vaknar av minsta pip! Fast såklart jag önskar det kunde vara tvärtom ibland...

Nu önskar jag att jag bodde närmare mamsen, hon är så bra på allt om sjuka små barn! Tur det finns telefon så jag kan ringa min egen sjukvårdsupplysning!! TACK för att du finns!!
Var vi närmare så kunde Sigge vara hos mormor en stund när han är lite dålig, skulle få bästa ompysslingen! =)

Ska försöka vila lite nu. Hoppas på en piggare dag imorgon!

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Sigge...
    Ni kanske kunde flytta Sälen tjugo mil österut?! =)

    KRAM

    SvaraRadera