måndag 13 oktober 2008

Äntligen mat

Usch så hungrig och trött jag är!! Änligen så kom F hem en stund, så jag kunde släppa Sigge för en stund och äta lite!
Behöver lite kraft jag oxå, jobbigt att bära 10,5 kg bebis flera dagar i rad!

Det är inte bättre...
Vi har varit på vårdentralen och tagit lite prover. Såg ändå hyffsat ut, men febern var hög och nu på en timme ännu högre. 40,4 grader har han nu.
Och för att jag ska kunna ge alvedon hela dygnet måste vi vänta 2 timmar till... Skitjobbigt!!!

Han är het som eld, bara gråter och kan inte sova... Älskade lilla skrutten!! Det är så jobbigt för honom. Och jobbigt att vara mamma och inte kunna göra så mycket. Bara bära, bära...!

Är inte alls så glad över att F ska åka till Gbg på jobb nu... Nog för att det bara är 2 dagar, men det känns inte alls kul att bli själv hemma med en så sjuk liten skrutt. När man dessutom knappt sovit ngt alls... Men det får funka helt enkelt!

Nu ska jag kasta i mig lite lasagne...

2 kommentarer:

  1. Har precis varit hemma med min dotter som haft 40,4 i feber i några dagar. Jag fick rådet att prova ipren istället för alvedon och tycker det funkar lite bättre. Hoppas han kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Stackars er som har det så jobbigt,hoppas det går över fort.Jag förstår att det blir jobbigt att gå och bära 10 kilo om dagarna särskilt när man själv är trött.kramar från biggan.

    SvaraRadera