måndag 20 oktober 2008

Något nytt jobbigt

Då var det dax igen...
Lilla Sigge var ju som bekant riktigt sjuk förra veckan. Han blev bra i torsdags och mådde fint fredag och lördag. När han vaknade igår var han väldigt förkyld...
Och idag, ännu värre! Han hostar och hostar och är jätteledsen... Jag har burit omkring på honom en timme nu. Sen lade vi oss på golvet i vardagsrummet, uppbullade med massor utav kuddar och tittade på Postis Per och nu börjar Dora. Ääääntligen, så somnade han!

Lilla Skrutten, om han ändå kunde slippa att vara dålig igen! Det är ju så jobbigt för de små...
Så det blir ingen barntimme för oss idag. Får vara hemma och vila istället!
Antar att det lär vara så här nu fram och tillbaka med förkylningar och annat, känns inte särskilt kul!

Nej men jag ska väl återgå till lekhörnan på golvet och lägga mig bredvid lilla älsklingen min!
Att vara uppe så här tidigt får mig att må så illa... Jag är inte morgonpigg, har aldrig varit, kommer aldrig att bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar