torsdag 16 oktober 2008

Lycklig och lättad

Idag är det en riktigt bra dag. En jättebra dag. En trist och regning dag. Men den är bra.
Två orsaker till att den är bra. Eller kanske tre..

Nummer ett är såklart att mitt barn börjar bli frisk! Det är skönt, man blir lättad. Han orkar till och med trotsa idag... Det är ett mycket gott tecken!

Idag fick jag klart en hel del med mitt nya jobb. Jag jobbar för fullt redan, varje ledig stund. Har fått in runt 160 ansökningar...! Men det känns bara kul. Det kommer bli en lärorik vinter. Jag kommer utvecklas och jag kommer vara stimulerad, varje dag. Det är det bästa!
Och något som gjorde mig så glad idag var att jag fick igenom min begärda lön! Hur ofta händer det?? Och jag som tyckte jag tog i lite... =) Det känns så skönt!!

Nu när jag varit mammaledig har ekonomin inte alls varit så upplyftande, eftersom jag pluggat innan och inte fick så mycket stålars från den fantastiska försäkringskassan...
Det kommer bli ett sånt härligt lyft nu i vinter! Och vi kommer inte göra av med så många föräldrardagar heller. Har ambitionen att kunna ta ut dagar när Sigge börjar på dagis nästa höst. Så han inte behöver vara där så mycket första tiden. Det känns jättskönt!!

Och det är torsdag idag, helgen är på intåg! Jag tänkte först ut och fara i helgen. Men är helt slut efter 4 dagar med knappt någon sömn. Så jag ska ta det lugnt och ladda inför nästa vecka. Behöver jobba en hel del i helgen oxå. Fick alldeles för lite gjort denna vecka.

Snart ska vi ut på en promenad!
Ha en riktigt skön dag och glöm inte att de är de små sakerna som gör det!!

PS. Tack så JÄTTEMYCKET för all pepp och alla hejarop nu när Sigge varit sjuk, det värmer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar