söndag 29 november 2009

Advent



Första advent och nu äntligen så snöar det!! Veckan ser ut att bjuda på både minusgrader och fler snöfall! Hoppas nu att det blir så!
Dagen har spenderats i ett lugnt tempo. Vi var på fjället på förmiddagen och stannade till efter lunch. Sigge somnade i bilen på väg hem så vi lade honom i vagnen och gick en snabbis på julmarknaden som inte alls var mkt att ha. Jag blev besviken..!

Nu på kvällen har vi druckit glögg och ätit lussebulle, för att få lite adventskänsla...

Inte många dagarna kvar nu innan 1 december. Då ska Sigge få ha sin första adventskalender med paket! Förra året fick han en jättefin "kalendertomte" liknande de på bilden från sin farmor! Så snart ska den hängas full med paket!! Undrar bara om paketälskaren kommer klara av att bara få öppna ett paket om dagen.
Kommer nog ta några dagar innan han förstår sig på hur det fungerar... =)

Jag har mycket jag funderar på just nu... Saker att göra, projekt, framtid etc. Ja, ni vet! Ibland snurrar det rejält och man tänker på allt samtidigt! Få se till att ge mig tid att rensa upp och sortera lite i knoppen, det brukar göra susen! Jag gillar att göra listor... =)

Nu ska jag mysa lite i soffan med mi älskling innan jag måste stupa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar