onsdag 25 november 2009

Mina onsdagar


Varje onsdags kväll har jag friidrottsträning med ett helt gäng med ungar! Idag var det 35 vilda kisar som tränade löpskolning och längdhoppsteknik.
Jag återstartade klubbens friidrottsverksamhet i somras. Antalet barn som vill vara med och träna friidrott har ökat väldigt fort nu, vilket är jättekul!!

Men så klart det är en utmaning att ha koll på alla och få till en bra träning med så många! Efter jul kommer många av de mindre barnen att ha full aktivitet med längd- och alpinträning, vilket räcker bra när man bara är 5-6 år. Då kommer min friidrottsgrupp bara bestå av de äldre barnen, och inte alls vara lika stor. Det känns x-tra kul att ha riktigt bra med tid och goda möjligheter att ge dem bra träning. Mycket teknik kommer det bli... Så de är väl förberedda när tävlingssäsongen startar!

Jag är lite trött nu... Dags att bege sig till sängen! God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar