måndag 23 november 2009

VAB

Idag är jag hemma med Sigge. Han har ingen feber längre, vilket är jätteskönt! Men igår var han väldigt trött och hängig. Sliten efter flera dagar med hög feber. Så idag är vi hemma och vilar, laddar batterierna ordentligt. Så förhoppningvis är det full rulle på honom i eftermiddag. Då vet vi att det finns nya krafter att ta med till dagis imorgon!

Jag har inte fått vara längre än någon meter ifrån honom idag. Vi har lagt pussel, byggt lego, läst bok, lekt med Rorri & Maxi och tittat på barn-TV.
Så fort jag försökt smyga iväg för att få något gjort har det gått 2 sekunder så står han bredvid mig och säger "mamma,kom!", tar mig i handen och tar med mig tillbaka till hans rum... =)

Så jag slängde ihop en trolldeg. Sigge älskar att baka och fixa. Diska och få vara med och laga mat. Så medans han satt vid köksbordet och lekte så hann jag plocka undan lite i köket och dammsuga.

Det som oxå är något Sigge gillar extra mycket just nu är att mysa och kramas.
Mamma, GOSA! Säger han och pekar på soffan... Det är ju så man smälter!! =)
Nu sover mammas lilla hjärta middag. Så jag använder min lilla lugna stund åt att hänga tvätt, baka lussebullar och städa här hemma. Effektivitet på högsta nivå, något en kille aldrig kommer i närheten av!!

1 kommentar:

  1. Trolldeg är ju perfekt, Saga älskar att leka med den. Då hinner jag dessutom jag göra annat o köket utan hjälp av Saga, kan vara skönt ibland.

    Kram!

    SvaraRadera