fredag 27 november 2009

Sent

Har börjat skriva inlägg flera gånger idag men aldrig slutfört...
Vi hade en ledig fredag som började sådär. Har inte haft turen med oss riktigt denna vecka. Det regnade och var skitväder men vi åkte till Tandådalen med hopp om att regnet kunde komma i snö där... Med skidor och pulka packade hoppades jag på en lekfull och rolig stund innan lunchtime!
Eller hur?
Sigge grät och vara bara arg. Vägrade gå, vägrade åka pulka, skulle ha pjäxorna på, sen av... Puh!
Nåt står inte riktigt rätt till. Sigge har ett häftigt humör men senaste tiden har det varit så mycket gråt och han har varit så ynklig och inte alls sig lik. Det fortsatte med att han oxå som vanligt senaste tiden inte ville äta. Skulle bara sitta i Fredriks knä och var jätteledsen emellanåt.
Tycker så synd om honom när det blir så jobbigt!

Vi åkte hem efter lunchen, Sigge fick sova middag och till mellanmål åt vi frukt och glass! Det fick honom på bättre humör! =)
Så vi hade en bra eftermiddag med en mysig middag hela familjen då Sigge äntligen åt jättebra!!
Hemmagjorda hamburgare med klyftpotatis! Han var som en solstråle och skålade med oss hela tiden!

Senare nu på kvällen kom vår vän Henke, en av Sigge allra käraste favoriter. Då var det en glad kille som dansade till Idol, visade sina Rorri bilar och mest bara myste i Henkes knä!
Skönt att det blev en bra dag till slut!
Och från ingenstans så vände det för ikväll iaf. Sigge tog sin astma medicin med lite protest men accepterade det! Var en lättnad att inte behöva hålla honom då han blir så ledsen och skriker förtvivlat. Eftersom han håller andan när han blir ledsen kan ni ju förstå att det inte känns så kul när man måste hålla masken över ansiktet och bara vänta på att han ska ta ett andetag.. Man känner sig hemsk, det värker i hjärtat, men man har inget val... Han måste ju få i sig sin medicin för att må bra! Kanske, kanske det är påväg att gå lite bättre nu!! *hoppas*

Min killar sover så skönt! Jag gick in och lade mig bredvid Sigge när han inte ville somna och bara låg och snackade för fullt. Mamma, älskar dig! Fick jag höra direkt...
Älskade unge, han ger mig så mycket mer än jag nånsin trodde man kunde få!
Att få barn är den största gåvan i hela världen. Jag är så oerhört lycklig över att få ha Sigge i mitt liv!! Det är det bästa som hänt mig. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som återigen kommer att få vara med om denna fantastiska upplevelse att vara gravid och få barn..
Har senaste veckan fått tydliga små buffar från Kottan där inne... Det är spännande!!

Nu blir det sängen för mig... Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar