måndag 23 mars 2009

Röda spöket


Jag eller rättare sagt Sigge och jag har en polare på natten.. Spöket. Han står bredvid mig och lyser rött rakt i min feja natten igenom.. Har jag sagt att jag sover så där halvbra?
Nej, trots allt så är nog inte det Spökets fel.. Fast shit vad sur jag kan va på honom när jag vaknar på natten och där står han, ler och lyser rött!
Sigge älskar spöket. Hämtar honom varje morgon, stänger av och sätter på lyset, genom att bita på den stackarns huvud..

Han är iallafall en trogen polare som ger oss lite discoljus tråkiga och griniga nätter. Ser till så vi hittar tappade nappar, så Sigge ser oss om han vaknar och så att morsan snabbt vaknar till liv av ett rött sken som svider i trötta ögon när det vankas välling tidiga mornar..

Skaffa ett spöke Du oxå vettja!!

1 kommentar:

  1. hahaha, kommer du ihåg när röda spöket inköptes?? På Ikea i Barkaby. Så mysig dag. Ge prinsen en stor puss! Längtar efter er.

    SvaraRadera