tisdag 10 mars 2009

Slänger ihop

Fantasin och improvisationsförmågan vad gäller mat är en styrka hos mig...
Är det något jag är bra på så är det att skapa goda maträtter av det som finns hemma!
Det är en skön förmåga, när kylskåpet ekar tomt vid första anblick. Men om man bara "letar" lite så hittar man på alla möjliga trevliga små saker som tillsammans kan bilda något riktigt gott!

Ikväll blev det en skinkomelett! Med oliver, tomater, charlottenlök & färsk persilja.
Till det en klick philadelphia med örter och flingsalt!

Har du problem med vad du ska laga av det Du har i kylen?
Kanske jag kan hjälpa Dig..!!

2 kommentarer:

  1. Jag har vitkål, wasabi och konserverade bönor. Kan det va nåt?? Gourmé Janne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg. Du har alltid haft en förmåga och moxa ihop lite av varje till någe härligt. Jag tror vi kallade det "kokkelimok" eller nåt sånt. Kramar Nettan

    SvaraRadera