måndag 23 mars 2009

Shit det funkar

Jag bestämde mig ju för 3 veckor sen att sluta äta socker och kolhydrater i form av pasta, ris, potatis, bröd etc.
Godisråttan insåg att det skulle bli en hyffsat tuff match, men som faktiskt mot min förmodan gått lättare än jag nånsin trott! *tjo*

Jag är ju en liten guru i köket och lagar spännande & asgoda rätter som vanligt.. Med massor av grönsaker, bönor, nötter, fisk & fågel, frön, keso etc.
Tyvärr så har jag inte bakat på lääänge. Smarriga desserter och lyxig fika funkar lixom inte utan socker och mjöl...
Men tids nog blir det bakning igen. Måste lixom komma förbi startfasen först!

Jag har på dessa veckor minskat mitt midjemått med 4 cm!! Sug på den!
När man ser resultat så blir man x-tra taggad att leva sunt!
Jag har denna helgen infört en gottisdag... En dag i veckan då jag njuter lite smågodis eller annat gott! Det behöver jag... Ett liv utan godis är inte ett kul liv..!! =)

Nu när jag ändrat kosten och fått det att funka riktigt bra så ska jag ta tag i träningen ordentligt!! För att inte ta mig vatten över huvudet och för att minska risken för att motivationen skulle svikta så valde jag att ta en sak i taget..
Och med facit i hand så har det funkat skitbra!

Jag börjar se resultat och är nu grymt taggad på att bygga MUSKLER!! Mina sillmjöklar till armar ska få lite form, mammamagen ska plattas till och rumpan få mer put!!

Heja mig!!

3 kommentarer:

  1. Det är klart att det funkar!
    GI är den bästa metoden av dem alla. Jag minskade ca 10 cm i midjan och gick ner 10 kg så jag vet att det går. Dock så föll jag dit igen och har precis börjat om på nytt.

    Jag är en sån sugaraddicted så det är inte lätt, men efter några månader så är det klart att man måste unna sig. Röstade förresten på dig nyss på mammagalans hemsida =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Passar på att lämna lite spår efter mig när jag ändå är här inne :) Ha en trevlig tisdag!

    SvaraRadera
  3. Tjingeling!!

    Jag är inne hos dig & letar blogloving knapp för att kunna prenumerera på dina geniala inlägg, men hittade ingen :(
    Kom på iden att jag ville följa & "lära känna" er mamma bloggare lite tätare inför Galan & då är Blogloving genialt!

    Hojta till om du kommer på bättre tankar & skaffar dig en prenumerations knapp ;D Då lägger jag till dig bums!!

    ha en strålande dag
    //Sessan

    SvaraRadera