lördag 20 mars 2010

Hos oss

Vi har nu bestämt oss för att bygga hus och kommer om ett par månader att lägga ut vår lägenhet/parhus till försäljning!
Jag fotade lite hemma idag med hopp om att få till lite bra bilder. Tänkte fota resten av rummen oxå så småningom. Kan vara bra att ha bra bilder själv eller iaf kunna visa mäklaren vilka typ av bilder vi vill ha på objektet då det läggs ut till försäljning.

Det var köket som stod modell i dagens fotografering... =)
Svårt att veta vilka vinklar och annat det är bäst att fota i för att få fram köket på bästa sätt.
Men jag tycker jag fick till några helt ok bilder!

Så här ser då vårt kök ut! Där jag gärna spenderar mycket tid... Ikväll hade vi mamma & pappa här på middag så det lagades tre smarriga rätter! =)

Nu väntar sängen... Har haft en riktigt skön dag och det bästa av allt är att jag har en ny ledig dag tillsammans med familjen igen redan imorgon!!

Sov gott!

4 kommentarer:

  1. Hello,

    Skönt att du mår bra so far. Vill så gärna komma upp men nu börjar tiden tyvärr bli knapp.

    Prova att gå lite närmare och använda kortare skärpedjup typ 3,5-5,6, kommer inte ihåg vilket objektiv jag köpte, då blir bakgrunden lite blurrig och det i fokus träder fram speciellt om du vill ta bilder på ett fat, blommor ja något som skapar känslan av er lägenhet/hus. Kan även prova att fota i olika vinklar typ liggande på golvet eller från en stege.

    De försäljningsobjektsbilder som jag gillat bäst är när det finns många bilder på objektet gärna i olika vinklar så jag kan skapa mig en tydlig bild av huset, men gärna med flera "skapa här vill jag bo känsla".

    Hälsa Lill-Kotten, Sigge och mannen.

    Hempa

    SvaraRadera
  2. Hempa!
    Länge sen nu!! Hade varit såå kul att se dig här i Sälen men förstår att man inte kan hinna allt..!
    Tack för alla tips, du är som alltid en klippa!! Jag ska försöka vidare och hoppas få till några bra bilder till slut!

    Hoppas du mår väl!!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på ett fint hem. Mäklare är sällan bra fotografer, säger iaf min egen erfarenhet, så lite egna bilder är aldrig fel. Ska ni sälja närmare sommaren är vinterbilder utvändigt alltid bra att ha och vice versa. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack vad snällt!
    Ja man ser ju inte alltid de bästa bilderna på objekt hos mäklare, så jag tror oxå det kan vara bra att ha "egna".

    Ska ínte glömma att ta vinterbilder!

    SvaraRadera