onsdag 24 mars 2010

Nästan läskigt

Jag missade att kolla vikten igår hos barnmorskan. Men kom istället ihåg att köpa batterier till vår badrumsvåg idag när jag handlade! Vilket för övrigt inte var det lättaste vad gäller att hitta rätt sort... =)

I förra graviditet vägde jag mig vid varje fullgången vecka från v.12, vilket jag sen noga dokumenterade! Denna gång har det bara blivit ett fåtal gånger för att "hålla koll" på att jag följer ungefär samma viktuppgång.
Idag gick jag in i v.33...

Jag ställde mig på vågen, kikade in min matchvikt och kollade sedan i min gamla kalender...
HELT GALET! Samma dag i förra graviditeten, dvs 32+0 vägde jag EXAKT samma som idag!
Hur sannolikt är det???

61,4 kg och 8,7 kg upp än så länge. Känns helt lagom för mig!
Så länge jag slipper fullt med vatten i kroppen så känns det jättebra! Det fick jag massvis sista veckan med Sigge och det var sådär kul... =)

Nu väntar en skön TV-kväll i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar