lördag 20 mars 2010

Strålande lördag







.

Vi har haft en underbar lördagsförmiddag!! Efter en skön sovmorgon till halv 9 åt vi frukost och gjorde oss klara för skidåkning i Hundfjället!

Tillsammans med mormor och morfar blev det en tur genom Trollskogen! Ett paradis om man är en liten "hjälmfoting" som Sigge! Han tycker det är såå himla mysigt att åka där!

Idag orkade han åka hela vägen! Han stannar x-tra länge på ställena där trollen sjunger eller spelar musik, sånt gillar han! Annars ropade han mest "heja morfar, heja morfar" när morfar åkte framför honom... =) Hundfjället är oslagbart när det kommer till skidåkning för de allra minsta! Jag ser verkligen fram emot nästa vinter när jag själv kan åka skidor "ordentligt" igen och när Sigge kan åka hela backar själv! Och förhoppningsvis vilja bromsa lite oxå... =)

Jag var grymt sugen på våfflor idag, men killarna fick bestämma... Så det blev grillad korv när vi kommit ner igen! Nästa gång är det min tur att välja!!

Nu ska jag väcka Prins Bus som sovit låång skön middag. Det är tufft att vara skidåkare! Sen blir det ut i härliga solen igen och leka lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar