torsdag 4 mars 2010

Jobbiga dagar

Inte nog med att Prinsen är sjuk, inatt och idag har även jag mått öken...
Började inatt med kraftiga sammandragningar som gjorde rejält ont och höll mig vaken flera timmar. Jag som ändå sovit som en kratta denna veckan...
Det fortsatte imorse och jag fick ont i ryggen och mådde illa. Åh nej! Orkar inte detta nu var min första tanke. Men efter en stund förstod jag mitt eget bästa och ringde till spec MVC i Mora.
Och som jag trodde så ville de självklart att jag skulle komma in...

Tur iaf att man fortfarande får åka dit för undersökningar och kontroller. Nu när förlossningen stängt i Mora så är det ju förlossningen i Falun vi kommer få åka till!

Men så klart så är det som om min kropp trycker på "off" knappen när jag väl är framme och inga sammandragningar synes mer! =)
Lite komiskt är det ju allt! Men det viktigaste var att tappen inte hade någon större påverkan, för det är vad som oroar mig när det drar igång så där.
Nu kan jag vara lugn ett tag till. Men fy f*n vad jobbigt det är att ha dessa pinvärkar!! Jag blir så slut och har riktigt ont emellanåt.

Så nu har jag gnällt färdigt!! =)
Nu ser jag fram emot en ledig helg med familjen! Och håller alla tummar & tår för att imorgon är dagen då Sigge är frisk igen...

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du känner dig bättre.. Hur långt har du till förlossningen?

    SvaraRadera
  2. 10 veckor...
    Om den behagar att stanna tiden ut. Men det vet man ju aldrig!
    Storebror kom 4 veckor för tidigt..

    SvaraRadera