torsdag 18 mars 2010

Vi


Jag tycker livet rullar på i en helt galet rasande fart... Har nog aldrig upplevt det så tydligt som jag gör nu! I över fem år har jag delat mitt liv tillsammans med min stora kärlek. Personen som fick mig pladdask på fall! Som från minut 1 fick mig att känna att i hans armar hör jag hemma...
Jag kommer aldrig att glömma den helgen... Då det blev VI på riktigt!!
.
Vi har upplevt så mycket! Med och motgångar i livet... Vinster och förluster. Hand i hand tillsammans längs den ibland krokiga och ibland spikraka vägen genom livet!
Jag vill för alltid ha det så... Du och Jag min älskling!
.
Men det är så klart sen länge inte bara "vi"... Nu är vi även en liten familj! Dagen då Sigge föddes förändrades såklart vårt liv för alltid! Det är det finaste och vackraste vi varit med om...
I två år har den lilla busungen funnits i vårt liv och gett även de mörka dagarna massor med solsken!!
.
Jag är så oerhört tacksam för det liv jag lever och för allt jag får uppleva... För att just jag får dela mina dagar med min familj! Jag känner mig älskad var eviga dag, det är det viktigaste...
Som sagt, tiden går i rasande fart! Men trots det får vi inte glömma bort att ta tillvara på alla små stunder i vår vardag. Alla små gnistrande ögonblick som får oss alldeles varma inombords.
En blick, ett skratt, ett bus, en puss eller lite solsken...
Det är allt det som i det långa loppet iaf får mig att må riktigt bra och känna tacksamhet över livet och vad det har att erbjuda.
.
Självklart har vi alla drömmar och mål. Med och motgångar. Det tillhör oxå livet...
Men jag tror att om vi lär oss att känna glädje och tacksamhet för det lilla så kommer vi lättare komma närmare att få uppleva storheter i vårat liv! =)
.
Njut av dagen!

2 kommentarer:

  1. Du är lyckligt lottad som har en fin familj och är lycklig! Ta vara på varje sekund.

    SvaraRadera